(Εγκυκλοφορώ)
Χειροκίνητο μηχάνημα για ανύψωση βαρών (π.χ. αυτοκινήτων). Από άποψη μηχανισμού οι γρύλοι χωρίζονται βασικά σε . . . . τέσσερις κατηγορίες:
- Με οδοντωτούς τροχούς και οδοντωτό κανόνα.
- Με όνυχες και [GLi]οδοντωτό κανόνα.
- Κοχλιωτοί και
- Υδραυλικοί.
Οι δύο πρώτες κατηγορίες αποτελούνται από κατακόρυφο οδοντωτό κανόνα, στην κορυφή του οποίου στηρίζεται το βάρος. Στην πρώτη κατηγορία η κίνηση μεταδίδεται από το χειροκίνητο μοχλό που κινείται από πάνω προς τα κάτω στον κανόνα μέσω ενός οδοντωτού τροχού, ενώ στη δεύτερη η κίνηση μεταδίδεται μέσω δύο μεταλλικών νυχιών που λειτουργούν εναλλάξ ανυψωτικά και ανασταλτικά (δηλαδή διατηρούν τον κανόνα στη νέα του θέση και δεν τον αφήνουν να πέσει).
Στους κοχλιωτούς γρύλους ο κανόνας αντικαθίσταται από κατακόρυφο επίσης κοχλία με σταθερό περικόχλιο, στην κορυφή του οποίου στηρίζεται το βάρος που θα ανυψωθεί. Εδώ ο μοχλός κινείται στο οριζόντιο επίπεδο περιστρέφοντας τον κοχλία έτσι ώστε αυτός να κινείται προς τα πάνω.
![](https://diadosis.gr/wp-content/uploads/2023/12/Γρύλος311.jpg)
Οι υδραυλικοί κοχλίες αποτελούνται από μια δεξαμενή που περιέχει υγρό (συνήθως λάδι ή νερό), από ένα έμβολο που βρίσκεται μέσα στη δεξαμενή και στο επάνω άκρο του οποίου στηρίζεται το βάρος. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω μιας χειροκίνητης αντλίας που συμπιέζει το υγρό της δεξαμενής και έτσι προκαλεί την ανύψωση του εμβόλου.
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΡΥΛΟΥ
![Γρύλος Αυτοκινήτου](https://diadosis.gr/wp-content/uploads/2023/12/Γρυλος_Diadosis.jpg)
Με τη βοήθεια του γρύλου μπορεί να παραχθεί δύναμη ικανή να σηκώσει ένα αυτοκίνητο.
Αυτός ο γρύλος χρησιμοποιεί έναν κύριο κοχλία, για να πολλαπλασιάσει την δύναμη στρέψης που εφαρμόζεται στη λαβή, η οποία είναι ένας περιστρεφόμενος μοχλός.
Η λαβή μπορεί να κινηθεί 50 φορές περισσότερο από το αυτοκίνητο είναι 50 φορές μεγαλύτερη από τη δράση στη λαβή.