Ιησούς Χριστός – Iisous Christos

Ιησούς

Ο Υιός και Λόγος του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας. Το όνομα Ιησούς είναι λέξη εβραϊκή (Γιεσούα) και σημαίνει «Ο Θεός είναι μαζί μας». Το όνομα Χριστός είναι ελληνική μετάφραση του εβραϊκού «Μασιάχ», που δηλώνει τον «κεχρισμένο» από το Θεό.

Σαρκώθηκε «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου» (Σύμβολο της Πίστεως) και ίδρυσε στη γη την Εκκλησία Του παρέχοντας σωτηρία σε όσους Τον πιστεύουν.

 Ανατράφηκε και πέρασε τη ζωή Του στη Ναζαρέτ, από όπου και η ονομασία Του «Ναζωραίος», ασκώντας το επάγγελμα του ξυλουργού.

 Μετά τα 30 Του χρόνια έκαμε τη δημόσια εμφάνιση με πρώτη πράξη τη βάφτισή Του από τον Πρόδρομο Ιωάννη, τον τελευταίο προφήτη του Ισραήλ.

Το βάφτισμα ακολούθησαν οι[GLi]πειρασμοί στην έρημο, όπου έζησε για 40 μέρες και πάλεψε με τους πειρασμούς του Σατανά, τους οποίους και κατανίκησε (Ματθ. 4, 1-11΄ Μάρκ. 1, 12-13΄ Λουκ. 4, 1-13).

Κατόπιν άρχισε το σωτήριο κήρυγμά Του, που συνίστατο στο ολοκληρωτικό δόσιμο της ψυχής του ανθρώπου στο Θεό και την αγάπη του πλησίον.

Γι’ αυτό κάλεσε 12 μαθητές τους οποίους ονόμασε «Αποστόλους» (Λουκ. 6, 13).

Εκτός όμως από τους δώδεκα υπήρχε και ένας πλατύτερος κύκλος με 70 αποστόλους και μια ομάδα γυναικών, που προσκολλήθηκαν στον πρώτο πυρήνα.

Το περιεχόμενο της θείας διδαχής και όσα αφορούν στη ζωή του Ιησού, το πάθος και την Ανάστασή Του γνωρίζουμε από τα τέσσερα Ευαγγέλια και τις επιστολές των Αποστόλων.

Οι προφήτες του Ισραήλ προφήτεψαν όχι μόνο τον ερχομό και διάφορα άλλα περιστατικά της ζωής του Ιησού, αλλά ακόμα και τα Πάθη και την Ανάστασή Του με μεγάλη ενάργεια. Ο Μεσσίας όμως δεν ήταν ο αναμενόμενος ενός μόνο λαού, όπως νόμιζαν οι Εβραίοι, αλλά όλου του κόσμου.

Στο πρόσωπο του Χριστού δεν υπάρχει μόνο, σε τελειότατο βαθμό, η ανθρώπινη φύση, αλλά και η θεία με όλη την παντοκρατορική δύναμή της. Είναι ο Θεός και ο άνθρωπος, ο Θεάνθρωπος. Οι δύο φύσεις υπάρχουν κατά ένωση ασύγχυτη. Στο ένα θεανδρικό πρόσωπο περιχωρούνται αρμονικά οι δύο φύσεις, όπως στη μία ουσία της Αγίας Τριάδας περιχωρούνται οι τρεις υποστάσεις των τριών Προσώπων της.

Το δόγμα αυτό της ένωσης του θείου και του ανθρώπινου δεν είναι αφηρημένη διδασκαλία ούτε διανοητική φιλοσοφία που αφορά σε απρόσωπο ον, αλλά δόγμα αιώνιας ζωής.

Πιστεύοντας ο άνθρωπος στο Χριστό και αποβάλλοντας κάθε κακή συνήθεια και πάθος γίνεται, κατά τη χριστιανική διδασκαλία, μέτοχος της βασιλείας των ουρανών. Πρέπει όμως η πίστη στο Χριστό να μην είναι ένα υποκειμενικό ψυχολογικό βίωμα, αλλά μυστική μέθεξη των Παθών και της Ανάστασής Του. [GLi] Η θεότητα του Χριστού γνωρίζεται «εν Πνεύματι Αγίω». Είναι εντελώς ανώφελο, αλλά και επιζήμιο, να μιλά κανείς για τον Ιησού Χριστό χωρίς να τον έχει μέσα του, χωρίς δηλαδή να γίνει ο άνθρωπος κοινωνός της φύσης του Χριστού (Β’ Πέτρ. 1, 4).

Ο Ιησούς δεν είναι μυθικό πρόσωπο, ανεξακρίβωτο χρονολογικά, ούτε οι πηγές (γραπτά, αρχαιολογικά ευρήματα) είναι σκοτεινές και ομιχλώδεις, ώστε να είναι αδύνατος ο κριτικός έλεγχός τους. Ο Ιησούς είναι συνδεμένος με πρόσωπα ιστορικά (Άννα, Καϊάφα, Πόντιο Πιλάτο, απόστολο Παύλο καθώς και τρεις βασιλιάδες με το όνομα Ηρώδης), των οποίων τα ονόματα αναφέρονται και από άλλους μη χριστιανούς συγγραφείς. Αναφέρουμε, εκτός από την Καινή Διαθήκη, τους Αποστολικούς Πατέρες, και τους ιστορικούς Ιώσηπο, Τάκιτο, Σουητώνιο, Πλίνιο.

Οι πολυάριθμες εκκλησίες σε κάθε τόπο και χώρα, οι χιλιάδες τα χειρόγραφα, που μερικά ανάγονται στον 3ο και 2ο αι., και πολλές άλλες μαρτυρίες από κάθε πλευρά, δείχνουν ότι η πίστη του Ιησού Χριστού δοσμένη «εξ αποκαλύψεως», είναι αυτοτελής και πλήρης. Η πληρότητα της πίστης αυτής δείχνει και τη θεία προέλευσή της.

Η διδασκαλία του Κυρίου είναι υπέροχη και απαράμιλλη.

Ο λόγος Του όμως, καλυμμένος με το γήινο ένδυμα, παρουσιάζει μια χαρακτηριστική ιδιομορφία; δεν έχει εξωτερική ακολουθία και ούτε είναι συνειρμικά δεμένος (π.χ. ο διάλογος του Ιησού με το Νικόδημο ή τη Σαμαρείτιδα[GLi]ή, τους Εβραίους στο ναό), και αυτό επειδή ο Ιησούς Χριστός προσέχει όχι τον φαινομενικό άνθρωπο, αλλά τον πραγματικό.

Ορθογραφικό λεξικό / Επεξήγηση

Ενάργεια (η) = Γένους θηλυκού = η ενάργεια. Επίσης Ενάργεια σημαίνει = Σαφήνεια = ευκρίνεια = ζωηρό της.

Επίσης Ιησούς Χριστός = Θεάνθρωπος.

Γεώργιος Λυμπερόπουλος

Σχετικά με Γεώργιος Λυμπερόπουλος

Είμαι Ηλεκτρονικός όπου τα τελευταία μου τωρινά χρόνια έμαθα να χειρίζομαι τους Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, από την κατασκευή αλλά και από τον προγραμματισμό τους θα έλεγα πολύ καλά. Ευχαριστώ που διαβάζετε την ιστοσελίδα μου!

Δείτε όλα τα άρθρα του/της Γεώργιος Λυμπερόπουλος →

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.